Anika Rée

Medlem af Kommunalbestyrelsen i Rudersdal

Et grønnere Rudersdal

12. oktober 2021

Rudersdal skal være en netto nul-udledningskommune så hurtigt som muligt. Virksomheder og borger spiller en afgørende rolle for, at vi når vores klimamål. Kommunen skal sikre, at vejen derhen er så smidig og let som mulig.

Sådan ser en grønnere fremtid ud

Vores klode forandrer sig. Det er efterhånden tydeligt for enhver, at det vil have store konsekvenser for os, vores børn og de kommende generationers fremtid, hvis ikke vi handler i dag. Vi skal give kommunen videre til næste generation i en bedre stand, end da vi modtog den. Derfor skal vi gøre de grønne valg til de nemme valg.

• Grønne ny- og ombygninger
  • Grøn fjernvarme
  • Grønne lokalplaner
  • Flere ladestandere og delebiler
  • Flere sikre cykelstier

Mere klimasikring

Mange med kældre kender sikkert bekymringen for oversvømmelser ved kraftige regnskyl. I Rudersdal skal vi se på nye klimasikringsløsninger, der kan være med til at forebygge skader på boliger og andre kedelige konsekvenser ved skybrud.

• Håndtering af øgede regnvandsmængder
  • Separatkloakering
  • Naturområder, hvor vand kan ledes hen ved meget nedbør

Bæredygtighed og biodiversitet

Rudersdal er begunstiget med sin meget smukke natur og store, grønne områder, der omgiver vores byer. Og den skal vi beskytte. Den skal ikke skæmmes af hverken affald eller udstykkes til beboelse og erhverv.

• Mere genbrug og smidig affaldssortering
  • Organisk affald i vilde haver
  • Naturområder skal ikke udstykkes